Розв’язка з траси М-06 на Білогородку мала б бути ще у 2019 році, але..

Дата: 16.06.2025 12:39
Кількість переглядів: 458

Фото без опису

Через активний трафік по трасі М-06 на під’їзді до Києва розворот через три смуги зустрічної магістралі є вкрай небезпечним. Низька пропускна спроможність, висока інтенсивність руху транспорту, недостатній рівень безпеки та зручності руху в існуючих умовах, щорічне зростання кількості транспортних засобів призводить до збільшення кількості та тяжкості дорожньо-транспортних пригод на поворотах через зустрічні смуги. Це не дивно, бо за міжнародними стандартами в таких місцях маневри з повороту і розвороту виконуються через дорожні розв’язки, коли автомобілі «вливаються» в попутний транспортний потік, а не перетинають його. 


Передісторія розв’язки на Білогородку

У жовтні 2018 року колишній Укравтодор (нині Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України) змушений був відмовитися від реалізації проекту будівництва дворівневих розв’язок на дорозі М-06 до масиву Чайки та поблизу с. Білогородка, що є одними з найбільших місць концентрації ДТП на Житомирській трасі, через відмову Київради прийняти рішення про відведення землі, про що повідомив у власному релізі.

Проєкт підвищення безпеки на підходах до м. Київ реалізовувався спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). У рамках проекту за рахунок коштів позики цих фінансових організацій планувалось будівництво п’яти дворівневих транспортних розв’язок в передмісті Києва, в т.ч. на дорозі М-06 поворот до с. Білогородка (км 20+029). Укравтодор у 2018 році провів міжнародний тендер для визначення підрядної організації, яка має забезпечити будівництво транспортних розв’язок, розробив проектну документацію. 

З обох боків Житомирська траса на частині території Білогородської громади оточена лісом, де землекористувачем є Святошинське лісопаркове господарство, а охоронних статус забезпечує включення до складу Національного природного парку «Голосіївський» (без вилучення).

У зв’язку з цим землі, на яких частково мала б бути розташована довгоочікувана розв’язка, мають охоронний статус природно-заповідного об’єкта національного значення. Крім того, ліс тут – це частина Смарагдової мережі (об’єкт Emerald Network UA0000043), яка включає території особливого природоохоронного інтересу європейського рівня. На таких територіях будівництво об’єктів переважаючого публічного інтересу (overriding public interest), зокрема тих, які критично важливі для забезпечення безпеки населення, можливо за умови відсутності альтернатив і проведення компенсаційних заходів.


Фото без описуВикопіювання  розв’язки на Білогородку біля КПП на трасі М-06 км 20+029 накладене на аерофотозйомку, 2014 р (жовтим – частини проектованою розв’язки, що заходять на землі НПП «Голосіївський»).


У лютому 2020 року Київський обласний підрозділ Укравтодору звертався з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення транспортної розв’язки до Департаменту земельних ресурсів Київської міської ради, а у листопаді 2021 року - до Адміністрації Національного природного парку “Голосіївський”, який тоді відмовив у можливості розташування важливого інфраструктурного об’єкта у межах парку. 

Далі почалась велика війна…


Актуалізуємо питання

Навесні 2025 року Білогородська сільська рада звернулась з клопотанням до більшості потенційних учасників процесу з ініціативою щодо відновлення переговорів і проведення робочої наради щодо розв’язки та запропонувала можливі компенсаційні заходи з метою розширення меж НПП «Голосіївський» за рахунок нововиявлених цінних земель комунальної власності розміром 3,5 га

У понеділок, 9 червня 2025 року, відбулась робоча нарада, де учасники обговорили основні питання, які потребують вирішення, щоб зрушити справу з місця:

«За час, що проєкт просто лежить “у шухляді”, на цій ділянці стались сотні аварій, десятки людей загинули, сотні тисяч людино-годин часу жителі Києва та передмістя провели у заторах. Це при тому, що ще у 2018 році були кошти для того, щоб привести цю ділянку до цивілізованих стандартів безпеки руху. У війну ми втрачаємо людей на фронті, але в умовному тилу теж гинуть люди, але від іншого ворога – нашої інституційної неспроможності в реалізації складних, але критично необхідних проектів. Час берегти життя кожної людини», – сказав Роман Іваненко, депутат Білогородської сільської ради, Голова постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, підприємництва, ЖКГ, благоустрою, транспорту, зв’язку, туризму та екології .

«Суспільний резонанс цієї розв’язки цілком очевидний і зрозумілий. Однак ми маємо вивчити питання більш детально: від дослідження наявних на цих ділянках червонокнижних та інших охоронюваних видів до впливу будівництва розв’язки на стан прилеглих територій Нацпарку. Крім того, дане питання обов’язково має розглянути науково-технічна рада парку», – зазначив Михайло Глушаниця, в. о. директора НПП «Голосіївський».

Фото без описуРобоча нарада з приводу актуалізації проєкту будівництва транспортної розв’язки на трасі М-06 Київ-Чоп км 20+029


«Надзвичайно важливо, щоб було дотримано всіх процедур відповідно до чинного законодавства. Спершу потрібно підготувати клопотання про зміну меж території НПП Голосіївський, відповідно до якого ділянки під розв’язку виключать зі складу парку, взамін розширюючи його за рахунок інших територій. Після цього потрібно буде отримати погодження землекористувачів, а це – Святошинське лісопаркове господарство та Київрада. Далі має бути розроблений Проєкт Указу Президента про зміну меж Нацпарку. А вже після прийняття Указу, розроблятиметься проєкт землеустрою щодо відведення земельних ділянок під розв’язку і далі всі інші процедури, пов’язані з проєктуванням і будівництвом, які вже не залежать від Нацпарку», – акцентував увагу Петро Тєстов, експерт з питань ведення лісового господарства, керівник аналітичного відділу “Української природоохоронної групи”, член науково-технічної ради НПП «Голосіївський».

«Позицію “Голосіївського” наша громада розуміє, як ніхто краще. Адже збереження та збільшення площ природно-заповідних територій, а також зменшення негативного впливу на довкілля - одні з найважливіших цілей Стратегії розвитку Білогородської громади. За останні 4 роки ми створили 5 об’єктів природно-заповідного фонду, і зараз в процесі створення перебуває ще 2 об’єкти, один з них – ландшафтний заказник місцевого значення “Ширманський ліс”, що примикає з одного боку до національного природного парку “Голосіївський” і це саме ті території, що потенційно можуть компенсувати виключення ділянок під розв’язку зі складу Нацпарку», – зазначила начальник відділу екології та природних ресурсів Білорогордської сільської ради Ольга Леонова.

Фото без описуЗустріч перед робочою нарадою на місці потенційної розв’язки представників НПП “Голосіївський” та Святошинського лісопаркового господарства


«Маємо враховувати, що йдеться про розв’язку, яка критично важлива для комфортного в’їзду/виїзду в напрямку столиці для мешканців нашої громади. Але запроєктована вона на землях, які адміністративно належать Києву. Тож зараз ми маємо шукати спільні інтереси і вигоди від реалізації цього проєкту, аргументувати потребу у цій розв’язці не тільки для нашої громади, а й для столиці», – зазначив Антон Овсієнко, Білогородський сільський голова.


Найближчі плани

Як вже було згадано вище, швидким шлях не буде. Проте ми налаштовані вести справу у кількох площинах одночасно і, сподіваємось, це прискорить досягнення поставленої мети. 

Наразі, за результатами наради, досягнуто домовленості, що фахівці Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області переглянуть існуючий проєкт будівництва розв’язки на Білогородку на відповідність до вимог чинного законодавства, а також особливих вимог європейського природоохоронного законодавства. Зі свого боку, Національний природний парк «Голосіївський» ретельно дослідить наявність цінної флори і фауни на ділянках, на яких потенційно може бути реалізовано проєкт, а Білогородська сільська рада звернеться з клопотанням до Київської міської ради щодо організації робочої групи з питання підготовки рішень, що сприятимуть на шляху до реалізації проекту будівництва дворівневої розв’язки з траси М-06 поворот до с. Білогородка (км 20+029). 

Інформацію підготовлено 
відділом екології та природних ресурсів
Білогородської сільської ради
ecooffice.btg@gmail.com

 


« повернутися до розділу «Корисна інформація/статті»

Код для вставки на сайт